Provident Polska S.A.
Lokalizacja
Warszawa
Biurowiec
Gdański Business Center
Powierzchnia
ok. 3500 mkw
Rok budowy
2022
Powierzona nam re-aranżacja biura dla potrzeb Provident Polska S.A. obejmowała powierzchnię całego 9-go i 10-tego piętra budynku Gdański Business Center. Klientowi zależało na tym, by odnowione przestrzenie były responsywne i zachęcały do integracji, pracy zespołowej, warsztatowej, a także umożliwiały utrzymywanie bliskich relacji z partnerami biznesowymi. Głównymi założeniami projektu było więc stworzenie elastycznych, intuicyjnych i funkcjonalnych wnętrz, zgodnych z zasadami pracy hybrydowej, a także z ideą zero waste.
Szczególnie ciekawą, multi-funkcjonalną przestrzenią, znajdującą się już przy samym wejściu do biura, jest strefa wspólna określana mianem ‘front of house’. To miejsce tętniące życiem, które przeznaczone jest zarówno do pracy indywidualnej, jak i większych spotkań zespołów, a nawet organizacji wydarzeń firmowych. W sąsiedztwie znaleźć można coffee pointy oraz salki konferencyjne noszące pobudzające zmysły nazwy pochodzące od jedzenia i picia, takie jak np. smoothie, caramel, chilli pepper, honey, crème brulee, latte.
Strefy z biurkami pracowników wykorzystują formułę open space, ale co jakiś czas pomiędzy grupami biurek pojawiają się oddzielające je szklane ścianki z czarnymi szprosami. Nierzadko biurka od ciągu komunikacyjnego osłonięte są także ażurowymi regałami z roślinnością. W pobliżu każdej ze stref biurek rozmieszczone zostały zamknięte salki i budki telefoniczne. W ich przypadku postawiono na przeszklone ściany, które pozwalają na łatwe określenie, czy dane miejsce jest w użytkowaniu czy nie. Rozwiązanie to umożliwia także nieograniczony przepływ światła dziennego.
Design wnętrza biura zapowiada wspomniana strefa front of house. Aranżację całego biura utrzymaliśmy w ciepłym i domowym klimacie – znaleźć tu można dużo naturalnego drewna, neutralnych kolorów, czy miękkich mebli. Podobnie jak w naszym projekcie wnętrz biura Clariant, w siedzibie Provident Polska S.A. pojawił się motyw sztuki. Nazwy salek i alejek poświęcone zostały wybitnym artystkom i artystom oraz ich dziełom z dziedziny malarstwa, muzyki czy architektury. Z kolei obrazy i grafiki ulokowane zostały na białych ścianach pochodzą z własnej kolekcji firmy.
Zgodnie z przytoczoną koncepcją zero waste, wraz z ambasadorami firmy, wybraliśmy meble z poprzedniej aranżacji, którym nadaliśmy nowego życia. Wiele foteli i sof uzyskało nowe, świeże tapicerki, które zostały dopasowane do designu biura. Z poprzedniej aranżacji wykorzystaliśmy też rośliny doniczkowe, a co więcej, dobre praktyki ekologiczne wspierają systemy segregacji śmieci oraz efektywne i energooszczędne zarządzanie oświetleniem biura.
Efektem metamorfozy są przestrzenie szyte na miarę potrzeb Klienta. Odświeżone wnętrza są nowoczesne, przyjazne użytkownikom, a przede wszystkim elastyczne, dopasowane do nowego modelu pracy i aktualnych potrzeb pracowników, dzięki czemu mogą czuć się w nich swobodnie i komfortowo, a także pracować zespołowo i utrzymywać bliskie relacje z partnerami biznesowymi.