Siedziba Universal Music Polska wśród najlepszych biur na świecie
Zaprojektowane przez warszawską pracownię The Design Group biuro Universal Music Polska zdobyło międzynarodowe wyróżnienie w zestawieniu Archello Best of 2021.
- Projekt Universal Music Polska został dostrzeżony i doceniony w najnowszym zestawieniu najlepszych projektów z całego globu przez Archello, który jest jednym z najbardziej znanych portali architektonicznych na świecie.
- Za kreację wnętrz siedziby wytwórni odpowiedzialna jest pracownia projektowa The Design Group.
- We wnętrzach panuje loftowy klimat z angielskim, eleganckim stylem w meblach miękkich.
Best of 2021
Archello to portal internetowy poświęcony architekturze. Redakcja tytułu każdego roku organizuje konkurs, podczas którego wskazuje najlepsze realizacje z całego świata.
– Znalezienie się w światowym zestawieniu najlepszych projektów 2021 to wspaniałe uznanie dla naszej pracowni – mówi Konrad Krusiewicz, CEO The Design Group – Jestem ogromnie dumny ze swojego zespołu i pracy, jaką wykonujemy. Mamy to szczęście, że jesteśmy zgranym teamem, który lubi swoją pracę, ma wiedzę i doświadczenie. Cały czas się rozwijamy i wspieramy w codziennych działaniach, a w dodatku lubimy spędzać ze sobą czas także po pracy. Takie informacje, jak te, w których dowiadujemy się o tak niezwykłym sukcesie, dodają nam skrzydeł i inspirują do kolejnych działań.
Muzyczna przestrzeń
Biuro Universal Music Polska o pow. 1500 mkw. mieści się na dwóch piętrach w biurowcu X20 na Dolnym Mokotowie w Warszawie. Pobudza kreatywność i koi domowym klimatem – zaprojektowane zostało tak, by mogli korzystać z niego pracownicy oraz artyści współpracujący z wytwórnią.
Piętro V to część reprezentacyjna biura: strefa recepcji, biura kadry zarządzającej, duża sala konferencyjna, kuchnia z tarasem. Poniżej znajduje się bardziej kameralna przestrzeń polskiego oddziału kultowej wytwórni Def Jam.
Make it louder!
Przestrzeń biura UMP jest nowoczesna, w ciemnej kolorystyce. Układ przestrzeni pozwala na indywidualną pracę, a także wspólne i kreacyjne działania. Stąd też wiele tu kreatywnych baz.
Dla pracowników są to np. trybuny (służące odpoczynkowi, czy premierom teledysków), tematyczne chill roomy, sale konferencyjne z profesjonalnym sprzętem do obsługi telekonferencji, czy wspólna kuchnia w stylu angielskiego baru połączona z potężnym, zielonym tarasem.
Artyści mogą korzystać ze sceny na potrzeby prób czy koncertów oraz z Loud Vip Room (sala z podwójnymi ścianami do odsłuchów muzyki w idealnych warunkach akustycznych).
– Przestrzeń swobodnej kreacji wraz ze sceną dla artystów na potrzeby prób czy koncertów, a także trybuny, to strefy, w których można wręcz rozpłynąć się przy dźwiękach muzyki wydobywającej się z wysokiej jakości systemu nagłośnienia. Wszystko to w otoczeniu nastrojowego, ciepłego oświetlenia w formie rozgwieżdżonego nieba – mówi Ewelina Mężyńska, architektka odpowiedzialna za koncepcję i projekt wnętrz biura UMP.
Neonowe zdobienia
Projektanci zadbali we wnętrzach wytwórni o wiele odniesień do muzycznej branży. Można znaleźć tu np. zamówione pod wymiar prawdziwe, klasyczne neony nawiązujące kształtem do zapisu nutowego lub układające się w muzyczne hasła, np. „Make it louder”. Uwagę zwraca lustro do selfie z neonem „No music, no life”. Ściany zdobią również oprawione w ramki wyróżnienia i nagrody artystów pracujących z Universal Music Group.
To wszystko sprawia, że przestrzenie oddają luźny klimat rozrywkowy, a zarazem podkreślają profesjonalizm i nowoczesność firmy.