Nowe biuro Universal Music Polska projektu The Design Group
Nowa siedziba wytwórni muzycznej Universal Music Polska w Warszawie zachwyca nietypowym połączeniem elementów loftowych z przytulnym, domowym klimatem, elegancją oraz nowoczesną technologią na najwyższym poziomie. To przestrzeń, w której każdy znajdzie coś dla siebie – w tym biurze po prostu chce się być, pracować i tworzyć. Duża w tym zasługa zespołu architektów z pracowni The Design Group, którzy byli odpowiedzialni za bardzo oryginalną kreację wnętrz największej firmy fonograficznej w Polsce.
Universal Music Polska (UMP) jest częścią międzynarodowej wytwórni Universal Music Group. Ta ostatnia ma oddziały w wielu krajach na całym świecie, a swoje płyty pod skrzydłami Universal wydają takie sławy jak Madonna czy U2. Nowa siedziba UMP, która z założenia miała być spójna z innymi siedzibami Universal na świecie, mieści się w warszawskim biurowcu X20 na Dolnym Mokotowie.
SWOBODA TWÓRCZA I PROFESJONALIZM
Nowa siedziba Universal Music Polska to przestrzeń, w której panuje równowaga pomiędzy luźną atmosferą a korporacyjnym profesjonalizmem. Stworzony specjalnie do projektu wnętrz biura UMP zespół architektów z The Design Group (w składzie: Ewelina Mężyńska i Konrad Krusiewicz) zadbał o to, by wnętrza biura i ów balans były jasnym komunikatem dla artystów – na co mogą liczyć, współpracując z wytwórnią. Dlatego też na powierzchni ok. 1500 m2 (IV i V piętro budynku X20) projektanci postanowili w bardzo oryginalny sposób połączyć surowy styl industrialny z nowoczesnym, dodając do tego szczyptę klasycznej domowej elegancji w postaci chesterfieldowych sof i miękkich welurowych foteli.
– Już na początku współpracy Zarząd polskiej wytwórni muzycznej zwracał uwagę, że zależy im na tym, by biuro było przede wszystkim dostosowane do potrzeb pracowników i wspierało ich codzienną pracę. Jednocześnie celem było, aby wnętrza nowego biura przekazywały artystom jasny komunikat: by oddawały luźny klimat rozrywkowy, a zarazem podkreślały pełen profesjonalizm i nowoczesność firmy Universal Music Polska. Stąd też pomysł na to, by stworzyć przestrzeń elegancką, w ciemnej kolorystyce nadającej swoistego charakteru, ale też inspirującą, pobudzającą kreatywność i emanującą domowym klimatem. Wszystko po to, by pracownicy i goście odwiedzający wytwórnię, mogli poczuć się tu bezpiecznie i jak u siebie – mówi Ewelina Mężyńska, architektka odpowiedzialna za koncepcję biura UMP.
Monika Wasilewska, dyrektor Działu HR i administracji w Universal Music Polska odpowiedzialna za projekt po stronie klienta, dodaje:
– Zależało nam na tym, aby stworzyć miejsce pracy spełniające najwyższe standardy, a jednocześnie, aby zastosowane rozwiązania odpowiadały potrzebom naszych pracowników oraz specyfice naszej pracy. Chcieliśmy, by już od wejścia można było rozpoznać charakter firmy: to, kim jesteśmy, z kim współpracujemy, jakie mamy wartości, jak się zmieniamy i dokąd zmierzamy. W zaproponowanej przez architektów z The Design Group aranżacji wnętrz zostały uwzględnione wszystkie nasze wizje, potrzeby i oczekiwania dotyczące naszego nowego biura w Warszawie. Cieszymy się też, że poprzez tę współpracę mogliśmy dotrzeć i wesprzeć polskich dostawców, szczególnie w tak trudnym okresie pandemicznym. Zależało nam również na wykorzystaniu materiałów naturalnych, ekologicznych, przyjaznych środowisku.
Idea równowagi pomiędzy elegancją, surowością i ciepłem wykorzystanych materiałów stała się motywem przewodnim tego wnętrza. Widać to już na wejściu do biura – w strefie recepcji, która zdominowana została przez materiały, takie jak metal, szkło i pochodzące z odzysku drewno.
REPREZENTACYJNY V LEVEL
Główna część warszawskiej siedziby Universal Music Polska mieści się na ostatnim – V piętrze biurowca. Jest to część reprezentacyjna firmy. To tu znajdują się: strefa recepcyjna, główna sala konferencyjna, kuchnia połączona z tarasem, open space z wydzielonymi salkami tematycznymi, studio wideo, a także gabinety kadry zarządzającej.
– W recepcji, podobnie jak w innych biurach Universal w różnych częściach świata, swoje miejsce znajdzie tzw. wall of fame prezentująca artystów współpracujących z Universalem oraz ich osiągnięć. Na specjalnie przygotowanej ścianie znajdą się również logotypy innych labeli z Grupy Universal – mówi architekt i założyciel The Design Group, Konrad Krusiewicz.
W tej strefie – dla wygody gości odwiedzających biuro – projektanci postanowili umieścić ikonę designu, czyli kultowe, eleganckie, welurowe sofy i fotele w angielskim stylu Chesterfield, które pozwalają na komfortowy wypoczynek przy zachowaniu prostej, acz dostojnej postawy. Z kolei ustawione tuż obok drogowskazy wyznaczają kierunek salek, tarasu oraz innych wybranych przestrzeni biura.
Sala konferencyjna, usytuowana przy recepcji na potrzeby bardziej formalnych spotkań, idealnie oddaje ideę łączenia materiałów o różnym potencjale aranżacyjnym. Projektanci sprytnie połączyli tu ze sobą elementy surowe, domowe i eleganckie.
Znalazł się tu 5-metrowy drewniany stół, wygodne skórzane fotele w jasnobeżowych barwach, dwa 75-calowe monitory wraz z najwyższej jakości sprzętem do telekonferencji, a całości dopełnia naturalna dębowa posadzka.
STYLOWO I NASTROJOWO
Znajdującą się na V poziomie ogromną kuchnię przeznaczoną dla wszystkich pracowników projektanci z The Design Group stworzyli w stylu angielskiego baru z nutką industrialnego klimatu. Przestrzeń tę wyróżnia charakterystyczna podłoga w szachownicę oraz masywny, drewniany stół, nad którym zawieszono na belce industrialne lampy. Z kuchni można przejść bezpośrednio na imponujący taras z widokiem na centrum Warszawy, który jest jej naturalnym przedłużeniem, szczególnie podczas ciepłych miesięcy w roku.
Na piętrze tym zaprojektowana została również specjalna strefa z kilkupoziomowymi trybunami, służąca zarówno kreatywnym spotkaniom, jak i indywidualnej pracy w mniej formalnych warunkach. Wyróżnia ją nastrojowe, ciepłe oświetlenie w formie rozgwieżdżonego nieba.
– Trybuny to strefa chilloutowa biura, która oprócz nastrojowego oświetlenia, charakteryzuje się wysokiej jakości systemem nagłośnienia oraz umieszczonym w centralnym miejscu monitorem – tłumaczy arch. Ewelina Mężyńska. – To kreatywna baza dla wszystkich pracowników, która ma służyć luźniejszym spotkaniom, odpoczynkowi, ale też i prezentacji premier teledysków. Właśnie dlatego strefę tę wyróżnia bardzo wysoka jakość audio-wideo.
PRZESTRZEŃ SWOBODNEJ KREACJI
Druga bardziej kameralna część biura o powierzchni ok. 300 m2 rozlokowana została na IV piętrze budynku i jest siedzibą polskiego oddziału kultowej wytwórni Def Jam. Przestrzeń ta ma nieco odmienny, mniej formalny charakter. Znajduje się tu dużo softów, nieduża, otwarta kuchnia z neonem i centralnie ustawionym drewnianym stołem, tylko dwa gabinety, loud VIP room i charakterystyczny open space połączony ze sceną, a jego centralnym miejscem jest duża wygodna kanapa z fotelami i stolikiem, mające stworz…