Kolor i szkło w siedzibie banku

POLSKA Lubelskie biuro firmy Santander Bank Polska (SBP) to przestrzeń, której dynamikę nadają kolorowe akcenty i szklane elementy. Pracownia The Design Group udowadnia, że industrialna przestrzeń nie musi być zimna, ale może być miejscem stymulującym do pracy.

Nowe biuro SBP mieści się na trzech piętrach biurowca CZ Office Park A w Lublinie i zajmuje łącznie prawie 4,7 tys. mkw. powierzchni. Charakterystycznym elementem biura są wydzielone szklanymi ścianami salki konferencyjne. Obłe linie szklanych ścian wykonano z giętego szkła złożonego z dwóch warstw, pomiędzy którymi znajduje się wolna przestrzeń wypełniona powietrzem, co dodatkowo wycisza pomieszczenia. W razie potrzeby przeszklone sale można wizualnie odseparować od reszty przestrzeni przy użyciu kotar w wyrazistych barwach. Jednym z ciekawszych elementów w siedzibie SBP są drewniane filary oddzielające część biurową od miejsca spotkań. Część z nich jest obita specjalną tkaniną, która również wygłusza dźwięki. – Proste rozwiązanie sprawia, że jednym ruchem wprowadzamy do miejsca pracy dodatkową energię i zmienność. Realizacja naszego pomysłu była technologicznym wyzwaniem, pionierskim dla akustyki biur w Polsce – komentuje Konrad Krusiewicz, założyciel i CEO The Design Group.

– Chcieliśmy stworzyć nowoczesne środowisko pracy. Zależało nam również na tym, aby ta powierzchnia charakteryzowała się wysokimi parametrami akustycznymi – dodaje Hubert Leszczyk, menedżer zespołu zarządzania HQ Santander Bank Polska. Jego zdaniem biuro może być ważnym czynnikiem branym pod uwagę na konkurencyjnym rynku pracy.

Industrialny styl w biurze przełamany jest kolorami. Barwy pojawiają się w pokojach konferencyjnych. Tonacjom wykorzystanym do aranżacji każdego z pomieszczeń odpowiadają nazwy sal takie jak: Burza, Zima, Wschód Słońca, Noc, Jesień, Szron, Mgła, Las, Wiatr, Bursztyn, Mięta, Zorz czy Mżawka.

– Wyszliśmy od pomysłu zaaranżowania biura w stylu industrialnym, stąd widoczne pod sufitem elementy instalacji i surowa estetyka. Ale zarazem chcieliśmy przełamać monotonię wprowadzając w wybranych miejscach żywe kolory – tłumaczy Karolina Kózka z The Design Group, która była odpowiedzialna za koordynację projektu.