Do łódzkiego Monopolis wprowadził się szwajcarski koncern chemiczny Clariant, w historycznych murach Monopolu Wódczanego firma otworzyła centrum usług wspólnych.
Centrum obsługuje klientów z Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Południowej. Łącznie pracuje tu ponad 300 osób z 20 krajów. Biurowe wnętrza zaprojektowali projektantów z The Design Group, aranżacja łączy histryczne elementy z nowoczesnymi rozwiązaniami.
Biuro firmy Clariant zajmuje dwa piętra – łącznie ponad 4,3 tys. mkw. Do siedziby firmy prowadzą oryginalne, żeliwne schody, z zachowanymi tłoczeniami, które pamiętają czasy początków Manufaktury Wódczanej. Także cegła, która znajduje się na ścianach, jest oryginalnym fragmentem ponad stuletniego budynku. Sufit, który przypomina sklepienie kolebkowe, wypełniony jest reflektorami, a także specjalnie przystosowanymi do tej powierzchni systemami akustycznymi w postaci wysp akustycznych i bafli (belek akustycznych).
Chcieliśmy, by projekt nawiązywał do szwajcarskiego stylu nawet w takich elementach, jak oświetlenie i oprawy świetlne. Dlatego np. w kuchni znajdują się lampy zaprojektowane w taki sposób, by przypominały dzwonki pasterskie – mówi Emilia Wójcicka, projektantka z The Design Group, odpowiedzialna za koncepcję wnętrz biura Clariant.